Kontakt

Faza IV diety i jej specyfika

Gdy sukcesem uda nam się zakończyć trzecią fazę diety opracowanej przez doktora Dukana, wówczas śmiało można przejść do czwartego i ostatniego etapu kuracji. Czwarta faza została nazwana fazą ostatecznej stabilizacji i jest jedynym okresem, którego czas trwania nie został ściśle określony.
odchudzanie - dieta dukana
W czwartej fazie diety efekt jo – jo nie powinien nam już grozić. Jeśli jednak chcemy już zawsze cieszyć się szczupłą sylwetką, wówczas stosowanie zasad obowiązujących \w czwartym etapie diety powinno trwać naprawdę długo (zaleca się nawet, by miało to miejsce do końca życia). Być może brzmi to trochę zniechęcająco, ale w ten sposób na pewno już nigdy nie będziemy mieli problemów z własną wagą.

Trzy najważniejsze zasady

Faza czwarta wyróżnia się trzema bardzo istotnymi zasadami, których przestrzeganie jest koniecznie do cieszenia się wymarzoną sylwetką. Pierwszą z nich są tak zwane „proteinowe czwartki”. Należy sobie wybrać jeden dzień w tygodniu, w którym będziemy sięgać po produkty proteinowe. Druga zasada wiąże się z aktywnością fizyczną, natomiast trzecia odwołuje się do codziennego spożywania trzech łyżek stołowych otrębów owsianych.

Czwarta faza diety Dukana jest przez niektóre osoby mylona z dalszym stabilizowaniem wagi. W ostatnim etapie kuracji odchudzającej jesteśmy już całkowicie niezależni, co oznacza, że tylko i wyłącznie od nas będzie zależało, po jakie produkty będziemy teraz sięgać. Ten „powrót do wolności” wiąże się jedynie z zachowywaniem „proteinowych czwartków’.

Proteiny, ruch i otręby owsiane

Przez sześć dni w tygodniu możemy jadać dowolne produkty. Ale jeden dzień należy poświęcić na pokarmy proteinowe, które będą odznaczały się maksymalną zawartością pełnowartościowego białka. Możemy także sięgnąć po proteiny w proszku, aczkolwiek stosując je, zachowujmy rozsądne porcje. W „proteinowe czwartki” możemy jadać przykładowo eskalopki cielęce, steki wołowe, filety z kurczaka, chudy biały ser, ryby (dorsz, halibut, łosoś) oraz owoce morza: krewetki, ostrygi i małże.

Ważnym postanowieniem jest także ruch, który przez doktora Dukana został nazwany „rezygnacją z windy”. Nawet jeśli nie jesteśmy przyzwyczajeni do uprawiania sportów, możemy zacząć chodzić po schodach lub wybierać spacer zamiast samochodu. W ten sposób nasza waga będzie utrzymywała się na jednym poziomie, a my zrobimy coś znacznie więcej dla swojego zdrowia. Wskazówki te są szczególnie istotne w przypadku osób prowadzących na co dzień siedzący tryb życia.

Ostatnią ważną zasadą jest spożywanie otrębów owsianych w ilości trzech łyżek stołowych dziennie. Otręby owsiane są bardzo zdrowe, a przy tym ułatwiają tranzyt jelitowy i pęcznieją w żołądku, dając znacznie większe uczucie sytości niż pozostałe produkty.

Produkty o niskiej zawartości tłuszczu

Wiele osób w końcowej fazie diety Dukana zastanawia się nad włączeniem do jadłospisu produktów o zmniejszonej zawartości tłuszczu. Udowodniono, że przyjmowanie produktów o niskiej zawartości tłuszczów nie powoduje spożywania ich w nadmiarze. To samo tyczy się pokarmów o zmniejszonej zawartości cukrów.

Komentarze

  1. jestem na tej diecie od siepnia ,schudlam 24 kg jestem bardzo zadowolona ,

  2. ja zaczęłam 14 marca dziś jest 8 kwietnia i schudłam 9 kg ważę teraz 72 i jestem z tego zadowolona. Chcę schudnąć do 58 ale nie wiem czy udało by mi się to zrealizować w 2 kolejne miesiące. Stosowałam już w życiu tyle diet ale zazwyczaj kończyło się to tym że mówiłam ,,od jutra się odchudzam,, ale teraz jestem bardzo zdeterminowana a wszystkim nowym dukonowiczkom życzę wytrwania we wszystkich fazach tej diety i abyście to co zjadły poszło w cycki;)

  3. Witam! Moja 3 faza dobiegnie końca 4 lutego, jak do tej pory schudlam 7 kg, co bylo moim marzeniem.w Fazie pierwszej którą stosowalam 7 dni schudłam 5 kg! w drugiej fazie 2 kg, przy czym ta faza trwała tylko 14 dni, poniewAŻ musiałam ją zakończyć, gdyż zaczęły mnie boleć nerki (myślę ,że to właśnie jest efekt uboczny diety) , teraz kończę fazę 3 , czuję się ok, czasami tylko odczuwam ból nerek.. jem codziennie otreby, robię sobie „białkowe”piatki, nie zawsze wytrzymuję na samym białku, muszę przyznać:) w święta sobie odpuściłam , ale to nie zaważyło zbytnio na mojej wadze bo jedynie 1kg przytyłam, Fazę 1 i 2 przestrzegałam bardzo stanowczo, teraz juz nie:) Jeżeli mogę w czymś pomóc to proszę bardzo podpowiem. Parówek nie jadłam, ale też nie stosowałam słodzików do kawy , tylko słodzę cukrem 1 łyżeczkę, i myślę ze to nie przeszkadza. (Czasami się skuszę na co słodkiego:)Poza tym chodzę dwa razy w tyg na aerobic , i troszkę biegam. Pozdrawiam

    • Witam
      Chciałabym zacząć ta dietę ale nie wiem za bardzo jak się do niej zabrać z tego co czytam to podstawę znam 1,5 itra wody chude mięso chudy ser, białko przez pierwsze powiedzmy 5 dni
      w 2 fazie mogę dodawać warzywa 5/5 tylko nie wiem czy w pierwszy tydzień mam jeść znowu jak w pierwszej fazie a w drugie pięć dni mogę dodać dopiero warzywa czy mam to robić dzień na dzień bo tutaj zdania są podzielone. i nie za bardzo rozumiem na czy ma polegać faza 3 i 4 bardzo proszę o pomoc i informacje na mejla angelika.kocol@op.pl z góry dziękuje za pomoc

  4. witam klamka zapadla od jutra zaczynam!!!!!! wczoraj kupilam jensy sa zamale musze sie do nich dopasowac brakuje 10 cm zyczcie mi wytrwalosci pozdrawiam

  5. Dziewczyny może któraś z Was pracuje na trzy zmiany i jest na tej diecie ?

  6. Ja zaczynam dopiero i nie wiem czy dotrwam do końca zaczynam I Fazę i proszę was o jakieś przykłady produktów co można jadać i czy w I Fazie można spożywać serek wiejski bo ja bez niego nie wyobrażam sobie życia z góry dziękuje

  7. Ja zaczynam dopiero i się martwię czy wytrzymam bo ja kocham jeść chleb w każdej postaci ale proszę powiedzcie mi co można jeść w I Fazie ale nie chodzi mi że proteiny bo to to wiem chciała bym jakieś przykłady z góry dzięki

  8. bardzo jestem zadowolona z tej diety,pierwszy raz się odchudzałam w swoim życiu,a mam 38 lat.urodziłam pół roku temu dziecko,bardzo przytyłam ważyłam 90 kg.teraz wa.ze 75,odchudzałam się miesiąc.Jestem w trzeciej fazie,jest super.życzę powodzenia,warto spróbowac.

  9. Czy wie ktos moze czy w 1 fazie diety mozna jesc parowki zz indyka?

  10. Czy to prawda , ze w 4 fazie mozna jesc tylko jedna kromke pelnoziarnistego chleba tygodniowo?

    • raczej nie, oprócz jednego dnia w tygodniu kiedy powinno się stosować dietę pierwszej fazy,
      to 6 dni w tygodniu można jeść to co Nam się żywnie podoba, to od nas zależy po jakie produkty będziemy sięgać, jednak z rozsądkiem.. : )

  11. no i oczywiscie gratuluje!

  12. Agata a ile schudlas?

  13. Czu ktos dotarl do 4 fazy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.