Kontakt

Kilka słów o otrębach i sposobach hamowania głodu

odchudzanie z dietą dukanaJeśli uda nam się przebrnąć przez wszystkie trzy fazy diety doktora Dukana, wówczas z czystym sumieniem będziemy mogli wejść w ostatni etap, polegający głównie na ostatecznej stabilizacji osiągniętej przez nas upragnionej wagi ciała. Faza te cechuje się wprawdzie przywracaniem wolności w żywieniu, ale nie należy zapominać, że także w jej trakcie bardzo ważne jest stosowanie kilku bezdyskusyjnych zasad.

Jedną z najważniejszych reguł czwartej i ostatniej fazy diety Dukana, która powinna trać do końca życia, jest wprowadzenie do swojego jadłospisu tak zwanych proteinowych czwartków. To jednak jeszcze nie wszystko. Istotne znaczenie ma także regularne spożywanie otrębów owsianych, które w swoim składzie zawierają podstawowe składniki odżywcze, takie jak błonnik, witaminy z grupy B, aminokwasy oraz pierwiastki: fosfor, magnez, żelazo i cynk.

Kiedy najlepiej sięgać po otręby?

Nie zostało jednoznacznie określone, kiedy należy spożywać otręby owsiane. Wszystko zależy więc w głównej mierze od naszych indywidualnych upodobań oraz od prowadzonego stylu życia. Jeśli mamy w zwyczaju wstawać wcześnie rano, wówczas otręby można śmiało zjeść na śniadanie. Z tego półproduktu przyrządza się między innymi naleśniki lub klasyczną owsiankę. Jeśli natomiast chętnie sięgamy po przekąski w popołudniowej porze, wówczas pyszny placek z otrębów można przygotować po godzinie siedemnastej.

Otręby pod każdą postacią będą także rewelacyjną przegryzką po kolacji, kiedy w zasadzie już nie powinniśmy zaglądać do lodówki. By móc korzystać z najcenniejszych walorów odżywczych otrębów należy je spożywać systematycznie, wykorzystując do tego właśnie najzwyklejsze, codzienne okazje. Dodatkowo otręby owsiane będą doskonałym składnikiem wzbogacającym zupy, desery oraz sałatki.

Otręby owsiane mogą być spożywane także przez osoby przyjmujące na co dzień lekarstwa. Należy jednak zachować odpowiednie proporcje. Wraz z lekiem na pewno nie będą kolidować dwie – trzy łyżki stołowe otrębów. Jeśli chcemy mieć pewność, że wchłanianie leku nie zostanie zakłócone przez otręby, wówczas preparat leczniczy najlepiej spożywać wieczorem.

Sposoby hamowania głodu

Osoby przebywające na diecie Dukana bardzo często szukają sposobów pomocnych w walce z uczuciem głodu. Niestety głód może być bardzo silny i w wielu przypadkach był on powodem do rezygnacji z diety. Takie rozwiązanie jest jednak najgorsze. Znacznie lepiej jest więc skorzystać ze sprawdzonych metod walki z głodem, które pomogą nam osiągnąć wymarzoną, szczupłą sylwetkę.

Naturalnym środkiem hamującym głód jest chociażby bakłażan. Warzywo to można ponacinać i w nacięcia powkładać ząbki czosnku. Następnie wystarczy je włożyć do piekarnika i zapiekać przez około dwadzieścia minut. Gdy skórka zacznie się przypiekać, wówczas warzywo przekładamy na talerz i przekrawamy je wzdłuż. Z bakłażana drążymy miąższ i zjadamy (można doprawić solą i pieprzem). Sposób ten warto wykorzystać przed głównym posiłkiem – możemy mieć pewność, że wówczas zjemy znacznie mniej, gdyż pektyna zawarta w bakłażanie zabierze z naszego organizmu całkiem sporo kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.