Kontakt

Zasady przyrządzania warzyw w drugiej fazie diety

Druga faza diety Dukana jest znana pod nazwą fazy naprzemiennej. Określenie to związane jest z występowaniem na przemian dni, w których spożywane są proteiny z okresami, w których dozwolone jest także przyjmowanie warzyw. Jeśli zdecydowaliśmy się na odchudzanie wraz z dietą Dukana i chcemy mieć pewność, że przyrządzane przez nas posiłki w trakcie drugiej fazy kuracji będą pełnowartościowymi daniami, koniecznie musimy poznać najważniejsze wskazówki dotyczące przygotowywania warzyw.

dukan-warzywaWarzywa najlepiej spożywać na surowo, gdyż w tej formie zachowują one najwięcej substancji odżywczych. Szczególną uwagę należy jednak zwrócić na rozmaite sosy, które dla większości osób są podstawą każdej sałatki przyrządzanej na bazie pełnowartościowych warzyw. Jak się okazuje, to właśnie sosy powodują, że całe danie staje się znacznie bardziej kaloryczne, na co osoby marzące o szczupłej sylwetce zdecydowanie nie mogą sobie pozwolić.

Sałatki z niską zawartością tłuszczu

Tłuszcz to jeden z największych wrogów każdej osoby przebywającej na diecie odchudzającej. Dlatego sięgając po warzywa w drugiej fazie diety Dukana warto nauczyć się zwracać uwagę, w jaki sposób przygotowujemy sałatki i inne posiłki z dodatkiem warzyw. Jeśli bowiem sięgniemy po tradycyjny olej, możemy szybko zapomnieć o wymarzonej wadze…

Alternatywą dla oleju okazuje się winegret na parafinie. Oczywiście po ten produkt mogą sięgnąć tylko i wyłącznie te osoby, które nie mają żadnych przeciwwskazań oraz uczuleń na parafinę. Olej parafinowy nie zawiera kalorii, a dodatkowo doskonale wpływa na tranzyt jelitowy. Trzeba jednak uważać na jego proporcje, gdyż dostarczany do organizmu w zbyt dużej dawce może mieć działanie podobne do środka przeczyszczającego. By uniknąć tego rodzaju problemów sos do sałatek można przyrządzać z dodatkiem oleju parafinowego, wody gazowanej, musztardy oraz octu winnego.

Niskokaloryczne sosy do dań z warzyw można także przygotowywać wykorzystując jogurty naturalne z niską zawartością tłuszczu. Do tego celu może również posłużyć serek homogenizowany, który także w doskonały sposób zastąpi olej parafinowy. Do jogurtu wystarczy dodać jedną łyżeczkę musztardy, a uzyskamy smakowity sos o puszystej konsystencji majonezu.

Sposoby przygotowywania warzyw

W czasie drugiej fazy diety nie musimy oczywiście tylko i wyłącznie jadać warzyw podanych na surowo. Można także gotować je na parze, zapiekać w piekarniku lub na patelni. Zdecydowanie najzdrowszym sposobem przyrządzania warzyw będzie gotowanie ich na parze, gdyż w ten sposób zachowają najwięcej witamin. Warzywa można także gotować
w lekko osolonej wodzie.

Rozmaite warzywa można również zapiekać. Decydując się na pieczenie w piekarniku, nie należy jednak używać tłuszczu – dozwolony jest natomiast wywar z ryby lub chudego mięsa. Warzywa będą doskonale smakować z dodatkiem takich ryb, jak okoń, dorsz oraz łosoś. Poza tym większość warzyw można też smażyć lub dusić na patelni. Ta metoda doskonale powinna sprawdzić się przede wszystkim w przypadku osób, które nie przepadają za smakiem warzyw.

Komentarze

  1. To super dieta w ciagu 7 dni schudlam 5kg

  2. jestem na diecie od 5 dni i uwazam ze to super dieta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.